Szerző: jaaku | március 21, 2008

“AnimeAddicts Awards 2007” for the LULZ

Bár AA-n (talán az eredmények miatt érzett szégeny miatt) még nem lett kihírezve, lezárultak a szavazások. A (szvsz nagyon szomorú) eredményekért kattints tovább.

Legjobb anime

A legjobb anime eredménye sajnos várható volt…igen a Döglött Füzet hatalmas sikert aratott, annak ellenére hogy a második fele gyenge lett, a vége pedig sz*r.
Szerintem 2007 (messze) legjobb animéje, a Code Geass.

legrosszabb

Érdekes módon, én csak jó animéket láttam. Ennek oka talán az, hogy ami gagyinak tűnik abba belesem kezdek (max. ha végül azt mondják a törpiek WPn hogy jó), egyébként pedig ismerem már annyira az izlésemet, hogy tudjam mi fog tetszeni, és mi nem…

akcio

DMCból kettő részt láttam, azok alapján mint akció nem rossz. TTGLre még nem szántam rá magam, DTB csak kezdeti fellángolás volt, Claymoreból pedig az első 10hez volt szerencsém, Narutot, a Shippu gagyisága miatt hagytam abba, és tértem át a mangára (ami sokkal jobb mint a Shippuden).

Szerintem, 2007 legjobb akciókkal rendelkező animéje, a Code Geass. Nálam alapvetően mecha-fight FTW, de az animálás szép volt, a harcok pedig kegyetlenül dinamikusak/látványosak.

picture-22.png

A Claymore győzelme megkérdőjelezhetetlen.

Szerintem, (is).

picture-23.png

Hát… imho az 5 Cm per Second inkább romantikus történet…

De maga a kérdés sem igazán jó, hiszen egy sorozat nem lehet teljesen “dráma” kategóriájú (mint pl. egy spanyolférfiakerőszakoljákegymástaztánsírnak művész mozi), és szinte az összes anime rendelkezik a dráma stílus-jeggyel. Így átgondolva, olyan igazi dráma animét, csak filmet láttam (Szentjánosbogarak sírja, ugye…).

picture-24.png

Korrekt eredmény. Shinkai Makoto új műve rettentően jó lett. A vége egyszerűen csodálatos. A gyerek-szerelmek halálra vannak itélve, nincs happy end.

picture-25.png

Zetsubou humora (és mentalitása xD) sokkal közelebb áll hozzám mint a győztes LS-é. De hát Lucky-ék érdemei tagadhatatlanok. 😀

picture-26.png

Kicsit szégyenlem magam (lol), de felsoroltakból csupán a KoJikanhoz volt szerencsém, viszont mivel amaz nem teljesen ecchi központú, és a cenzúra miatt nem néztem, így nem szavaztam ebben a kérdésben.

Szerintem, 2007 ecchi-je: Koharu Biyori. Az androidos, és a maides ecchik a gyengéim, egyszóval ez egy “tökéletes” ecchi. xD

picture-27.png

Nem mondom hogy nincs hentai mappa a HDD-em, de azért ennyire nem vagyok (és nem is akarok) benne lenni a témában…

Szerintem, 2007 hentai-ja, az Oshiete Re: Maid. Mivel csak ez az egy amiről biztosan tudom hogy 2007es, és hát cute maidek vannak benne. Moar.

picture-28.png

Lehet hogy bennem van a hiba, de egy földön játszodó háborús dráma, ami csak azért van a jövőbe ültetve, hogy menő mechák lehessenek benne, számomra nem tud a legjobb sci-fi lenni…

Szerintem, 2007 legjobb sci-fi-je, a méltatlanul elhanyagolt: Freedom.

picture-30.png

Lol, wut?

Ez az egy kérdés fantasztikusan tükrözi az egész AAA-t. Most komolyan…hol van a Death Notenek horror (de akár, csak thriller) hangulata, a Ghost Houndhoz képest?
Egyátalán, hogy kerül egy a DN ebbe a szavázásba? Tegye fel a kezét aki egy pillanatot is félt rajta *készíti a katanát*.

picture-31.png

Nem akarom tovább ajnározni az 5cm-t. Egyetértek a néppel.

picture-32.png

Rotflol, no comment. Számomra a legjobb sorozat azt jelenti, hogy az adott mű minden epizódja tart egy bizonyos (magas) szintet. A DN ezzel a képességgel sajnos nem rendelkezik. Szóval:

Szerintem, (nem meglepően) 2007 legjobb sorozata a Code Geass. Aki látta annak nem kell magyaráznom, aki nem látta az meg tényleg nézze meg. 🙂

picture-33.png

Freedom, Freedom, miért nem látta senki a Freedomot?

Szerintem, 2007 legjobb OVA-ja a Freedom.

picture-34.png

Értelmetlen lenne tovább tépnem a számat…az AAA e kérdése fölött is ott száll a lolcopter…

Szerintem, 2007 legjobb grafikával rendelkező sorozata, a Ghost Hound.

picture-35.png

Kár hogy LQRTák a történet második felét…

Szerintem, 2007 legjobb története: Death Note

picture-37.pngpicture-36.png

Nem véletlenül fogtam össze e két kérdést…igazán egyikhez sem fűznék hozzá túl sokat (ja de, ROTFLOL).
Egyik zene sem volt, egy Hack//Sign ost, és egy opening se lett olyan túl sokat hallgatott nálam (mondjuk egy ideig KoJikan endingre csörögtem :D).

Illetve, bár a Nanát nem néztem, de a Rose-t sokat hallgattam, jó kis szám. 🙂

picture-38.png

Hmm , vajon a Death Notera szavazók hány százaléka olvasta a mangát?

picture-39.png

Karácsonyra megkaptam a Szentjánosbogarak sírját. Szerintem az eddigi legjobb hazai anime kiadvány.
De, egy egyszerű Trigun DVD hogy szállhat egyébként szembe, egy díszkiadással? Hopp, csak nem magát az animét pontozták az emberek?
Illetve, ha már animét pontozunk, HOL VANNAK A GHIBLI MŰVEK??

picture-40.png

De meglepő…

Szerintem, 2007 legjobb férfi karaktere: Lulu-chan (CG).
Azért a pillanatért, amikor összeroppant attól hogy a cél amiért eddig küzdött, lényegében a közbenjárása nélkül, békés keretek között megvalósulni látszik. Nagyon emberi volt.

picture-41.png

Nem néztem olyan hosszabb sorozatot aminek a főszereplője hölgy lett volna…

picture-42.png

Végülis miért ne, Ryuuku tényleg jó fej volt…

Szerintem, 2007 legjobb férfi mellékszereplője: L Lawliet.

picture-43.png

A tanulság:
Ha irritáló vagy, agyatlan, és az egyetlen értéked hogy egy iszonyat cuki csaj cosplayel, menj szerepelni egy agyonfanolt sorozatba…

Szerintem, 2007 legjobb női mellékszereplője: Teresa.

és következzék az egész AAA koronája:

picture-44.png

FOR THE LULZ

De most komolyan, ez nagyon durva. Mit keres a listában Raito, és Lulu?
Raito alapelvei jók voltak, ok, végül beleőrült a hatalomba. De az őrület nem jelent feltétlen gonoszságot. Light nem azért ölt mert spontánejakulációt okozott számára a gyilkosság…

de ok, Raitot még azért valahogy megértem, de:
LELOUCH?

Az ember aki egy nemzet felszabadításának élére állt, egy ember aki a vak/mozgássérült hugának akar jobb világot akar teremteni, MIÉRT GONOSZ?

Nem vonok le világmegváltó végkövetkeztetést, nem akarok lenézően írni a magyar anime társadalomnak egy igen nagy százalékáról. Egyszerűen mindenki vonja le a konzekvenciát…

Ezen a ponton tisztáznám, hogy eme írás szerzőjének magával az AnimeAddictsel, és annak munkásságával semmiféle problémája nincsen, sőt…


Hozzászólások

  1. Hmm… ilyenkor annyira elmaradottnak értem magam, hogy nem néztem eddig Death Note-ot… Aztán rá jövök, hogy ja én alapvetően ritkán követem a közízlést, és ezért lenni boldog, és nézni a magam kis animéit ^^

    Amúgy meg: Ghost Hound istant win, and always superior! 😀

  2. Kicsit CodeGeass-tard vagy nem? 😀 De amúgy tényleg LOL, hogy ennyire zabálják ezt a death note-ot, egyre biztosabb vagyok benne, hogy sosem fogom megnézni.

  3. Áááá, dehogy. 😀 Egyébként meg csak azokra a pontokra jelöltem a CGt, amit tényleg (szerintem) megérdemel, arról nem tehetek hogy ennyire jó. xD

    A Death Note kapcsán pedig megkell jegyeznem, hogy bár kicsit lehúzóan nyilatkoztam róla, az főleg azért van mert a környezetünk túlságosan felhúzta.
    A Death Note egy nagyon jó kis anime, szép grafikával, érdekes karakterekkel, izgalmas történettel (gyenge utolsó 12 résszel, és lqrt véggel). Szóval tényleg (az első 25 rész) nagyon állat, DE nem ennyire…

  4. ööö… ezt most így hogy!? meg miként!? ok, várható volt, de akkor is…

    kétszer álltam neki a Dn-nek, első körben azt mondtam, h kösz nem, ebből nem kérek, második körben (tv premier), már simán nem kötött le…
    egyetértek, jó anime, szép is kidolgozott karakterekkel, de közel sem annyira, mint ahogy a többség beállítja… az már, hogy nem igazán az én világom, az már szubjektív.
    meg a legjobb opening… a kettő közül melyik?…
    a grafikánál/animációnál meg a kérdés rossz, el kellett volna különíteni a filmeket és a sorozatokat…

    áhhh… csak feleslegesen idegelem magam

    részemről 2007 messze legjobb animéje a Hidamari Sketch (rögtön utána a Dennou Coil). pont.

    (amúgy kösz Jaaku, hogy kiraktad ide, észre se vettem, hogy lezárult a szavazás^^;)

  5. Slowpoke here.
    Örömmel látom, hogy azért volt kategória, amiben nem a Death Note nyert, de akkor is… ZETSUBOSHITA!
    Nem vagyok DN-hater, a mangája a feléig nagyon tetszett és az animét is elnézegettem a 12. rész környékéig, biztos végig hozza a szintet, de 2007-ben annyi fantasztikus (és idehaza seriously underrated) cucc volt, hogy egyszerűen röhejesnek tartom ezt a teljesen beszűkült szavazgatást.
    Minden kategóriában a felkapott animék (=DEATH NOTE) nyertek, hisz nyilván mindenki arra szavaz, amit ismer/látott; a kevésbé hájpolt cuccoknak így esélye sem volt. Hiába állati jó anime a Terra e, ha alig látta valaki, nem lesz sok szavazata. :\
    (zéró összehasonlítási alappal meg nincs is értelme szavazgatni, így pl. a fantasy részleget hagytam a fenébe, egyik dobogós animét sem láttam végig)

    Egyébként a “divatanimék” sokszor nem ok nélkül lesznek felkapottak, így nem kell zsigerből utálni őket (ez is egyfajta divat lett az utóbbi időben, pedig ettől senki nem lesz eredetibb). Számomra 2007 legjobbja egyértelműen a “4chan-kedvence” Gurren Lagann volt és nem azért, mert anon agymosott : )

  6. /me egyetért nagy átlagban mindennel
    2007 legjobb hentaia pedig messze a Hatsu Inu :b
    siklara-t idézve: ZETSUBOSHITA

  7. Ez a lista tényleg LOL.Nagyon nagy kár,hogy ennyire elhanyagolták a TTGL-t,pedig simán megérdemelte volna a “2007 legjobb animéje” titulust…

  8. Szia!

    Láttam a kommentjeidet, és teljesen egyetértek velük, egy valamit kivéve: ez nem az AA-t minősíti. Részemről az AA az egyik leghasználhatóbb animés oldal, tlajdonképpen nncs nagyon olyan amit ne találnék meg rajta!

    Veled együtt nevetségesnek tartom, hogy ahol indult a DN ott nyert. Van ahol jogosan, van ahol semmi keresnivalója, de mindehol nyert.

    De az, hogy a szavazó közönség ész nélkül nyomkodta a DN jelölését, nem hinném, hogy az alapítótagokat minősítené. Eredetileg a fórumon kellet szavazni, hogy mik legyenek itt, és az adminok tudtommal sehova sem írták a DN-t… nem meglepő. Kicsit azért úgy érzem, hogy habár a kritikád jogos, nem feltétlen a jó oldalról közelítetted meg, illetve, elég negatív fényt vet rá, mintha az AA nem szólna másról csak a DN-ről… Hát. Ez az én véleményem 🙂

  9. Nem tudom hogy az írás végére értél-e, de ott tisztáztam:
    “Ezen a ponton tisztáznám, hogy eme írás szerzőjének magával az AnimeAddictsel, és annak munkásságával semmiféle problémája nincsen, sőt… ”

    Ezt továbbra is tartom, nem az AA-vel, és annak vezetőségével van problémám, hanem a közönségének egy nagy részével (akik jelent esetben ész nélkül DN-re kattintgattak)…

  10. Bocsi, sajnos ezt tényleg nem láttam 😀 Pardon a gyanúsítgatásért nem akartam rosszat. Gomen.

    U.I.: Azzal a részével nekem is van bajom 😀


Hozzászólás

Kategóriák